Sockervaddsänglavingar

Vintern är fin med.... fast den är ju slut nu. fan. Fick inte riktigt nog.


Jag ramlade inte och skrapade ansiktet i skaren den här vintern.

Jag bröt inte höftbenet i ett fall över isbeklädda gator.

Jag förfrös inte min näsa

mina fingrar

mina öron

Mina lungor frös inte till kristall

Den här vintern

Vintern som har varit

Åt inte fåglarna vid vårt fågelbord

Sjön bottenfrös inte

Fiskarna lever fortfarande

Jag lever

Eller?

Jag var inte tillräckligt filosofisk den här vintern

Hur är man tillräckligt filosofisk?

Skulle kunna vara en bra fråga

Men det är det inte

Nedrans



lovord, komplimanger osv:

Utnyttja yttrandefrihetsgrundlagen här:

"Namn":
Remember me (inte filmen)

Adress för elektroniska brev:

Adress till din cyberspace-hemsida eller dylikt:

Så du tänkte skriva en kommentar? Vad trevligt.

Hej (här kan man ju skriva något. hehehe)
Trackbackz - för dig som gillar Ernst Kirchsteiger
RSS 2.0