Regn, regn, bara du blir en sultan

He
j


Ibland kan jag störa mig på saker... faktiskt....
typ:


*Reporter lämnar över till meteorolog:*
-aha, blire nåt "FINT" väder i helgen då?
Meteorolog: AAHH! HÖGTRYCK, SOL OCH "FINT" ÖVER HELA LANDET


Ungefär så brukar det vara. Kanske fem dagar om året.
Men, vadå fint? Vem har sagt att det är fint med soligt väder?
Jag kanske tycker det är fint med regn. Världen blir ju fin av det, en slags naturlig reningsprocess (om inte regnet är surt då).
Storm är också typexempel på icke-fint väder. Men hur fint är det att luften står stilla? Man måste ju vädra och ha lite luftombyte ibland. Dessutom blir nerfallna träd bostäder till väldigt många kryp m.m. Är inte det fint?

Så.... nu har jag avreagerat mig lite............... bye bye miss american pie

lovord, komplimanger osv:
gillar kanske kiwi: FF

gillar denna tankegång

2012-01-23 @ 10:06:26

Utnyttja yttrandefrihetsgrundlagen här:

"Namn":
Remember me (inte filmen)

Adress för elektroniska brev:

Adress till din cyberspace-hemsida eller dylikt:

Så du tänkte skriva en kommentar? Vad trevligt.

Hej (här kan man ju skriva något. hehehe)
Trackbackz - för dig som gillar Ernst Kirchsteiger
RSS 2.0